Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(6)
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
E-booki
(6)
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Borkowski Artur
(1)
Borowski Radosław
(1)
Błaszko Adam
(1)
Goliszewska-Chojdak Bożena
(1)
Jackiewicz Anita
(1)
Kopczyk Maciej
(1)
Kowalski Radosław
(1)
Krywan Tomasz
(1)
Nicińska-Chudy Agnieszka
(1)
Nowacka Izabela
(1)
Paruch Sławomir
(1)
Rosiek Ireneusz
(1)
Stępień Robert (prawnik)
(1)
Sych Paweł (radca prawny)
(1)
Wieczorek Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Pracodawcy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Temat
Prawo pracy
(2)
Egzekucja administracyjna
(1)
Praca zdalna
(1)
Płaca
(1)
Płaca minimalna
(1)
Umowa o pracę
(1)
Urlop rodzicielski
(1)
Whistleblowers
(1)
Zasiłki
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24450 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Regionalne izby obrachunkowe są państwowymi organami nadzoru i kontroli gospodarki finansowej. Sprawują nadzór nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych oraz przeprowadzają kontrolę gospodarki finansowej i zamówień publicznych: jednostek samorządu terytorialnego, związków międzygminnych, stowarzyszeń gmin oraz stowarzyszeń gmin i powiatów, związków powiatów, stowarzyszeń powiatów, samorządowych jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych osób prawnych oraz innych podmiotów, w zakresie wykorzystywania przez nie dotacji przyznawanych z budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Publikacja szczegółowo omawia kompetencje regionalnych izb obrachunkowych. Wskazuje na różnice pomiędzy sprawowaniem nadzoru i kontroli. Autor szczególną uwagę skupia na procesie kontroli, krok po kroku omawia poszczególne etapy postępowania – od wszczęcia postępowania kontrolnego, poprzez wskazanie możliwych rozstrzygnięć nadzorczych oraz kolejnych etapów postępowania nadzorczego, aż po możliwości zaskarżenia rozstrzygnięcia nadzorczego. Całość jest opatrzona bogatym orzecznictwem administracyjnym i sądowym oraz licznymi przykładami praktycznego zastosowania omawianych regulacji. Publikacja zawiera także wzory dokumentów potrzebnych w trakcie prowadzenia postępowania kontrolnego przez regionalne izby obrachunkowe. Są to m.in.: postanowienie o wszczęciu postępowania kontrolnego, uchwała w sprawie wniesienia do sądu skargi na rozstrzygnięcie nadzorcze kolegium RIO, skarga na rozstrzygnięcie nadzorcze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Każdy podatnik prowadzący działalność gospodarczą powinien liczyć się z tym, że może być wobec niego wszczęta kontrola skarbowa. Zazwyczaj powinna być zapowiedziana, choć nie zawsze. Celem takiej kontroli jest sprawdzenie poprawności rozliczeń, rzetelności deklarowanych kwot opodatkowania i prawidłowości wpłacania podatków. Urząd może skontrolować również przedsiębiorcę, który zawiesił działalność gospodarczą. Kontrola skarbowa przebiegnie sprawniej i będzie obarczona mniejszym ryzykiem, jeśli się do niej odpowiednio przygotujemy. W poradniku omówione zostały najważniejsze kwestie związane zarówno z kontrolą podatkową, jak i celno-skarbową. Czytelnik dowie się nie tylko, jak przygotować się do kontroli skarbowej oraz jakie prawa i obowiązki w tym czasie ma podatnik, lecz także do czego zobowiązany jest urząd skarbowy. Ponadto w opracowaniu wyjaśniono: ? skąd organy skarbowe czerpią informacje o podatnikach i jak typują do kontroli, ? jak wyznaczyć pełnomocnika do kontroli, ? kiedy w związku z kontrolą można złożyć korektę, aby była skuteczna, ? w jakim terminie powinna być zakończona kontrola i jak to zakończenie przebiega, ? czy można zgłaszać zastrzeżenia do ustaleń kontroli, ? jak wyglądają kolejne etapy działania organów po przeprowadzonej kontroli, ? jak odwołać się od decyzji wydanej po zakończeniu kontroli. Całość jest poparta licznymi, praktycznymi przykładami i wzorami dokumentów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W ramach Polskiego Ładu zmieniono przepisy dotyczące istniejących już rozwiązań podatkowych związanych z innowacyjnością firm, jak również wprowadzono kilka nowych. Z początkiem 2022 r. wchodzą w życie nowe regulacje, których stosowanie jest znacznie łatwiejsze w kontekście tzw. estońskiego CIT. Zarówno podatnicy CIT, jak i PIT odnajdą w publikacji praktyczne informacje o tym, jak efektywnie korzystać z ulg o charakterze innowacyjnym, tj. ulgi B+R oraz IP Box, na wytworzenie prototypu, innowacyjność pracowników, robotyzację. Okazuje się bowiem, że chociaż te instytucje funkcjonują już w polskich podatkach, wielu podatników obawia się je stosować. Całkiem niepotrzebnie, pod warunkiem jednak, że podatnik rozsądnie posłuży się tym, co umożliwił mu prawodawca. Autor – doradca podatkowy – wyjaśnia, w jaki sposób skorzystać z tych ulg, aby zmniejszyć zobowiązania podatkowe. W bardzo przystępny sposób prezentuje zasady stosowania najnowszych rozwiązań podatkowych pozwalających firmom na rozwój i innowację. Poradnik uwzględnia przy tym najnowsze zmiany w przepisach dotyczących ulgi B+R oraz IBP Box i estońskiego CIT. To przystępne opracowanie pomoże w pracy specjalistom z działów księgowych i biur rachunkowych. Zainteresuje też doradców podatkowych oraz zarządzających firmami. ATUTY PUBLIKACJI: Kompleksowość, prosty język, praktyczne przykłady.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
"Firmy, aby poprawić swoją płynność finansową korzystają z różnych narzędzi. Czynności te mają wpływ na rozliczenie VAT zarówno po stronie wierzyciela jak i dłużnika oraz firm, które świadczą usługi faktoringu, czy zwolnienia z długu. W publikacji piszemy jaki wpływ na rozliczenie VAT ma: • korzystanie z faktoringu • sprzedaż wierzytelności • korzystanie z ulgi na złe długi • umorzenie wierzytelności • konwersja wierzytelności. Przedstawiamy skutki zarówno po stronie dłużnika jak i wierzyciela oraz firm które finansujących wierzytelności "
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
"Klasyfikacja budżetowa jest narzędziem standaryzującym ujmowanie wydatków jednostek budżetowych w całym sektorze finansów publicznych. Nie ma jednej uniwersalnej zasady dobierania paragrafów klasyfikacji budżetowej, które można zastosować w każdym przypadku. W praktyce jedna operacja gospodarcza może spełniać kryteria do zaklasyfikowania jej w dwóch lub czasem więcej równorzędnych paragrafach. W poradniku zaprezentowano zbiór wybranych problemów w zakresie stosowania klasyfikacji budżetowej. Całość opracowana jest na podstawie pism Ministerstwa Finansów. Z poradnika można dowiedzieć się m.in., jak klasyfikować:  wydatki na ekspertyzy,  przegląd łączony z konserwacją,  remonty, naprawy i konserwacje,  zakup usług wykonania pieczątek oraz usług wykonania i dostawy pieczątek,  wynagrodzenie członków gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych,  wydatki na szkolenia administracji publicznej,  wydatki dotyczące postępowania administracyjnego (w tym opłaty komornicze) i postępowania sądowego oraz usług prawnych,  wydatki na nabycie środków trwałych po zmianie limitu z 3500 zł na 10 000 zł (uporządkowano kwestie klasyfikowania wydatków na środki trwałe). W praktyce problemów występuje o wiele więcej. Dowodem tego są ciągle wydawane przez Ministerstwo Finansów i inne instytucje nowe interpretacje. Mimo że Ministerstwo Finansów udziela wyjaśnień, ale ich udzielanie nie skutkuje przeniesieniem odpowiedzialności za rzetelność prowadzenia rachunkowości i wiarygodności sprawozdań. Odpowiedzialność ta nadal spoczywa teoretycznie na kierowniku jednostki, a w sumie – na głównym księgowym. "
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
PORADNIK zawiera komentarz eksperta do wszystkich paragrafów i ustępów rozporządzenia Ministra Finansów z 7 grudnia 2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych. Wersja dłuższa: Wbrew pozorom rozporządzenie Ministra Finansów z 7 grudnia 2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych nie omawia wszystkich procesów związanych z prowadzeniem gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych. W głównej mierze odnosi się do planowania finansowego oraz procesu pobierania dochodów i dokonywania wydatków państwowych jednostek budżetowych oraz sposobu ustalania nadwyżki środków obrotowych w samorządowych zakładach budżetowych, ale już zupełnie pomija kwestię pobierania dochodów i dokonywania wydatków samorządowych jednostek budżetowych. Kłopotliwe są też zwroty wydatków w samorządowych jednostkach budżetowych, ponieważ regulacje w tym zakresie zawarte w komentowanym rozporządzeniu dotyczą jedynie państwowych jednostek budżetowych. Aby ułatwić zrozumienie zarówno podstawowych pojęć, jak i procesów wynikających z gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych oraz ułatwić zastosowanie suchych przepisów w praktyce poradnik zawiera komentarz eksperta do wszystkich paragrafów i ustępów rozporządzenia. Ponadto można skorzystać z zamieszczonych wzorów: • zarządzenia w sprawie sporządzenia i zatwierdzenia projektu planu finansowego, • zarządzenia w sprawie sporządzenia planu finansowego poprzez dostosowanie projektu planu finansowego i jego zatwierdzenia, • zawiadomienia samorządowych jednostek budżetowych o zmianie planu dochodów i wydatków wprowadzanych w toku wykonywania budżetu, • zarządzenia kierownika zakładu w sprawie dostosowania projektu rocznego planu finansowego i jego zatwierdzenia, • uchwały w sprawie zwolnienia samorządowego zakładu budżetowego z obowiązku wpłaty nadwyżki środków obrotowych do budżetu JST. W Poradniku zwrócono uwagę na kwestię rozliczeń VAT, które od 1 stycznia 2017 r. nabierają innych wymiarów, a i skutki są różne dla państwowych i samorządowych jednostek budżetowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej