Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(9)
E-booki
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(4)
Autor
Nowacka Izabela
(3)
Banasik Paweł
(1)
Białecki Klemens Paweł
(1)
Borkowski Artur
(1)
Borowski Radosław
(1)
Błaszko Adam
(1)
Goliszewska-Chojdak Bożena
(1)
Jackiewicz Anita
(1)
Jendrasik Marta
(1)
Kopczyk Maciej
(1)
Kowalski Radosław
(1)
Kozyra Marta
(1)
Krawczyk Rafał (sędzia)
(1)
Krukowska Jadwiga
(1)
Kryczka Sebastian
(1)
Krywan Tomasz
(1)
Kuźniar Aleksander P
(1)
Lenart Bożena
(1)
Nicińska-Chudy Agnieszka
(1)
Organa Maurycy
(1)
Paruch Sławomir
(1)
Pieńkosz Piotr
(1)
Pigulski Mariusz
(1)
Pinzuł Agata
(1)
Podgórska Małgorzata (prawniczka)
(1)
Rosiek Ireneusz
(1)
Rotkiewicz Marek
(1)
Salamon Aldona
(1)
Skałkowski Marek
(1)
Stępień Robert (prawnik)
(1)
Sych Paweł (radca prawny)
(1)
Sztabińska Jadwiga
(1)
Wieczorek Piotr
(1)
Wrońska-Zblewska Katarzyna
(1)
Ziarno Jakub
(1)
Łukaszewska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(8)
2010 - 2019
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Pracodawcy
(3)
Specjaliści ds. kadr
(3)
Dyrektorzy HR
(1)
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Pracownicy obsługi płacowej
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Prawnicy
(1)
Temat
Prawo pracy
(3)
Płaca
(2)
Dokumentacja płacowa
(1)
Egzekucja administracyjna
(1)
Local taxation
(1)
Marketing
(1)
Monitor komputerowy
(1)
Odprawy pieniężne
(1)
Odszkodowanie
(1)
Orzecznictwo administracyjne
(1)
Podatek leśny
(1)
Podatek rolny
(1)
Podatki i opłaty lokalne
(1)
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
(1)
Postępowanie sądowe
(1)
Potrącenia z wynagrodzenia
(1)
Praca zdalna
(1)
Pracownicze plany kapitałowe (PPK)
(1)
Prawa i obowiązki pracodawcy
(1)
Prawa i obowiązki pracownika
(1)
Prawo podatkowe
(1)
Prawo zamówień publicznych (PZP)
(1)
Przedsiębiorstwo prywatne
(1)
Przywrócenie do pracy
(1)
Płaca minimalna
(1)
Rekrutacja pracowników
(1)
Rozmowa rekrutacyjna
(1)
Umowa o pracę
(1)
Urlop rodzicielski
(1)
Whistleblowers
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Zasiłki
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Poradnik
(4)
Wzory dokumentów
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Komentarz prawny
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 35/Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 34/Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 35/Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Niezbędnik Kadrowo-Płacowy)
Na okładce: 42 praktyczne przykłady.
Jak w 2024 r. obliczać wynagrodzenie za pracę oraz ustalać wysokość wszelkiego rodzaju dodatków, odpraw i odszkodowań? Szczegółowo i w praktyczny sposób wyjaśniono to w poradniku Wynagrodzenia 2024. Rozliczanie płac w praktyce. Omówiono w nim też kwestie związane z obliczaniem wynagrodzenia za nadgodziny oraz za okresy nieobecności, m.in. z powodu urlopu wypoczynkowego, zwolnień okolicznościowych, niezdolności do pracy z powodu choroby i macierzyństwa. Przedstawione są także zasady dokonywania potrąceń z wynagrodzenia za pracę oraz sporządzanie listy płac w różnych konfiguracjach - zarówno dla pracowników, jak i zleceniobiorców - z uwzględnieniem zmian obowiązujących od 1 stycznia 2024 r. Publikacja zawiera m.in.: wykaz dokumentów niezbędnych do sporządzenia listy płac, instrukcję ustalania wysokości nieperiodycznych obowiązkowych składników wynagrodzenia, przykładowe wzory list płac dla pracowników i rozliczeń ze zleceniobiorcami, instrukcje obliczania wynagrodzenia za część miesiąca w przypadku nieobecności w pracy z różnych przyczyn, zasady obliczania odpraw i odszkodowań ze stosunku pracy, zestawienia tabelaryczne zawierające niezbędne wskaźniki (m.in. kwoty wolne od potrąceń w różnych wariantach).
Najtrudniejsze zagadnienia zostały zaprezentowane na przykładach. W 2024 r. dwukrotnie zmienia się minimalne wynagrodzenie za pracę. Oznacza to, że dodatkowe składniki, których wysokość uzależniona jest od tego wynagrodzenia, także obowiązywać będą w innej wysokości od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r., a w innej od 1 lipca 2024 r. Zmieniły się też zasady ustalania płacy minimalnej, gdyż kolejny dodatek został z niej wyłączony. Ponadto w poradniku opisano zmienioną przez ZUS zasadę ustalania podstawy zasiłkowej dla pracowników wykonujących jednocześnie umowy cywilnoprawne dla pracodawcy. Poradnik uwzględnia te zmiany i na przykładach pokazuje, jak rozliczać wynagrodzenia pracowników, a także zleceniobiorców. To przystępne i wyczerpujące opracowanie jest wsparciem dla osób zajmujących się rozliczeniami płacowymi - kadrowych i księgowych.
Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie. AUTOR: Izabela Nowacka - ekonomistka, od wielu lat zajmuje się tematyką wynagrodzeń i rozliczaniem płac.
ATUTY PUBLIKACJI: Aktualne i praktyczne opracowanie pomocne w rozstrzyganiu wątpliwości związanych z ustalaniem wysokości wynagrodzenia oraz innych świadczeń pracowniczych po zmianach wprowadzonych od 1 stycznia 2024 r. Zawiera przykładowe wzory list płac zarówno dla pracownika, jak i osoby niebędącej pracownikiem. To przystępne i wyczerpujące opracowanie jest wsparciem dla osób zajmujących się rozliczeniami płacowymi - kadrowych i księgowych. Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26175 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 34/Czyt. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczna rekrutacja 2.0 : praca zbiorowa. - Warszawa : Infor, copyright 2019. - 145 stron : ilustracja, wykres ; 21 cm.
(Personel & Zarządzanie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25586, 25587, 26167 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24450 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aut. cz. 1.: Cieszkowska Danuta. Na książce zbędny ISSN. Dod. do Dziennika Gazety Prawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22216 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing / Klemens P. Białecki. - Warszawa : "Infor", 1999. - 253 s. : wykr., err. ; 24 cm.
(Podręczniki / "Infor")
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16212 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Regionalne izby obrachunkowe są państwowymi organami nadzoru i kontroli gospodarki finansowej. Sprawują nadzór nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych oraz przeprowadzają kontrolę gospodarki finansowej i zamówień publicznych: jednostek samorządu terytorialnego, związków międzygminnych, stowarzyszeń gmin oraz stowarzyszeń gmin i powiatów, związków powiatów, stowarzyszeń powiatów, samorządowych jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych osób prawnych oraz innych podmiotów, w zakresie wykorzystywania przez nie dotacji przyznawanych z budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Publikacja szczegółowo omawia kompetencje regionalnych izb obrachunkowych. Wskazuje na różnice pomiędzy sprawowaniem nadzoru i kontroli. Autor szczególną uwagę skupia na procesie kontroli, krok po kroku omawia poszczególne etapy postępowania – od wszczęcia postępowania kontrolnego, poprzez wskazanie możliwych rozstrzygnięć nadzorczych oraz kolejnych etapów postępowania nadzorczego, aż po możliwości zaskarżenia rozstrzygnięcia nadzorczego. Całość jest opatrzona bogatym orzecznictwem administracyjnym i sądowym oraz licznymi przykładami praktycznego zastosowania omawianych regulacji. Publikacja zawiera także wzory dokumentów potrzebnych w trakcie prowadzenia postępowania kontrolnego przez regionalne izby obrachunkowe. Są to m.in.: postanowienie o wszczęciu postępowania kontrolnego, uchwała w sprawie wniesienia do sądu skargi na rozstrzygnięcie nadzorcze kolegium RIO, skarga na rozstrzygnięcie nadzorcze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Każdy podatnik prowadzący działalność gospodarczą powinien liczyć się z tym, że może być wobec niego wszczęta kontrola skarbowa. Zazwyczaj powinna być zapowiedziana, choć nie zawsze. Celem takiej kontroli jest sprawdzenie poprawności rozliczeń, rzetelności deklarowanych kwot opodatkowania i prawidłowości wpłacania podatków. Urząd może skontrolować również przedsiębiorcę, który zawiesił działalność gospodarczą. Kontrola skarbowa przebiegnie sprawniej i będzie obarczona mniejszym ryzykiem, jeśli się do niej odpowiednio przygotujemy. W poradniku omówione zostały najważniejsze kwestie związane zarówno z kontrolą podatkową, jak i celno-skarbową. Czytelnik dowie się nie tylko, jak przygotować się do kontroli skarbowej oraz jakie prawa i obowiązki w tym czasie ma podatnik, lecz także do czego zobowiązany jest urząd skarbowy. Ponadto w opracowaniu wyjaśniono: ? skąd organy skarbowe czerpią informacje o podatnikach i jak typują do kontroli, ? jak wyznaczyć pełnomocnika do kontroli, ? kiedy w związku z kontrolą można złożyć korektę, aby była skuteczna, ? w jakim terminie powinna być zakończona kontrola i jak to zakończenie przebiega, ? czy można zgłaszać zastrzeżenia do ustaleń kontroli, ? jak wyglądają kolejne etapy działania organów po przeprowadzonej kontroli, ? jak odwołać się od decyzji wydanej po zakończeniu kontroli. Całość jest poparta licznymi, praktycznymi przykładami i wzorami dokumentów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W ramach Polskiego Ładu zmieniono przepisy dotyczące istniejących już rozwiązań podatkowych związanych z innowacyjnością firm, jak również wprowadzono kilka nowych. Z początkiem 2022 r. wchodzą w życie nowe regulacje, których stosowanie jest znacznie łatwiejsze w kontekście tzw. estońskiego CIT. Zarówno podatnicy CIT, jak i PIT odnajdą w publikacji praktyczne informacje o tym, jak efektywnie korzystać z ulg o charakterze innowacyjnym, tj. ulgi B+R oraz IP Box, na wytworzenie prototypu, innowacyjność pracowników, robotyzację. Okazuje się bowiem, że chociaż te instytucje funkcjonują już w polskich podatkach, wielu podatników obawia się je stosować. Całkiem niepotrzebnie, pod warunkiem jednak, że podatnik rozsądnie posłuży się tym, co umożliwił mu prawodawca. Autor – doradca podatkowy – wyjaśnia, w jaki sposób skorzystać z tych ulg, aby zmniejszyć zobowiązania podatkowe. W bardzo przystępny sposób prezentuje zasady stosowania najnowszych rozwiązań podatkowych pozwalających firmom na rozwój i innowację. Poradnik uwzględnia przy tym najnowsze zmiany w przepisach dotyczących ulgi B+R oraz IBP Box i estońskiego CIT. To przystępne opracowanie pomoże w pracy specjalistom z działów księgowych i biur rachunkowych. Zainteresuje też doradców podatkowych oraz zarządzających firmami. ATUTY PUBLIKACJI: Kompleksowość, prosty język, praktyczne przykłady.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
"Firmy, aby poprawić swoją płynność finansową korzystają z różnych narzędzi. Czynności te mają wpływ na rozliczenie VAT zarówno po stronie wierzyciela jak i dłużnika oraz firm, które świadczą usługi faktoringu, czy zwolnienia z długu. W publikacji piszemy jaki wpływ na rozliczenie VAT ma: • korzystanie z faktoringu • sprzedaż wierzytelności • korzystanie z ulgi na złe długi • umorzenie wierzytelności • konwersja wierzytelności. Przedstawiamy skutki zarówno po stronie dłużnika jak i wierzyciela oraz firm które finansujących wierzytelności "
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
"Klasyfikacja budżetowa jest narzędziem standaryzującym ujmowanie wydatków jednostek budżetowych w całym sektorze finansów publicznych. Nie ma jednej uniwersalnej zasady dobierania paragrafów klasyfikacji budżetowej, które można zastosować w każdym przypadku. W praktyce jedna operacja gospodarcza może spełniać kryteria do zaklasyfikowania jej w dwóch lub czasem więcej równorzędnych paragrafach. W poradniku zaprezentowano zbiór wybranych problemów w zakresie stosowania klasyfikacji budżetowej. Całość opracowana jest na podstawie pism Ministerstwa Finansów. Z poradnika można dowiedzieć się m.in., jak klasyfikować:  wydatki na ekspertyzy,  przegląd łączony z konserwacją,  remonty, naprawy i konserwacje,  zakup usług wykonania pieczątek oraz usług wykonania i dostawy pieczątek,  wynagrodzenie członków gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych,  wydatki na szkolenia administracji publicznej,  wydatki dotyczące postępowania administracyjnego (w tym opłaty komornicze) i postępowania sądowego oraz usług prawnych,  wydatki na nabycie środków trwałych po zmianie limitu z 3500 zł na 10 000 zł (uporządkowano kwestie klasyfikowania wydatków na środki trwałe). W praktyce problemów występuje o wiele więcej. Dowodem tego są ciągle wydawane przez Ministerstwo Finansów i inne instytucje nowe interpretacje. Mimo że Ministerstwo Finansów udziela wyjaśnień, ale ich udzielanie nie skutkuje przeniesieniem odpowiedzialności za rzetelność prowadzenia rachunkowości i wiarygodności sprawozdań. Odpowiedzialność ta nadal spoczywa teoretycznie na kierowniku jednostki, a w sumie – na głównym księgowym. "
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
PORADNIK zawiera komentarz eksperta do wszystkich paragrafów i ustępów rozporządzenia Ministra Finansów z 7 grudnia 2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych. Wersja dłuższa: Wbrew pozorom rozporządzenie Ministra Finansów z 7 grudnia 2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych nie omawia wszystkich procesów związanych z prowadzeniem gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych. W głównej mierze odnosi się do planowania finansowego oraz procesu pobierania dochodów i dokonywania wydatków państwowych jednostek budżetowych oraz sposobu ustalania nadwyżki środków obrotowych w samorządowych zakładach budżetowych, ale już zupełnie pomija kwestię pobierania dochodów i dokonywania wydatków samorządowych jednostek budżetowych. Kłopotliwe są też zwroty wydatków w samorządowych jednostkach budżetowych, ponieważ regulacje w tym zakresie zawarte w komentowanym rozporządzeniu dotyczą jedynie państwowych jednostek budżetowych. Aby ułatwić zrozumienie zarówno podstawowych pojęć, jak i procesów wynikających z gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych oraz ułatwić zastosowanie suchych przepisów w praktyce poradnik zawiera komentarz eksperta do wszystkich paragrafów i ustępów rozporządzenia. Ponadto można skorzystać z zamieszczonych wzorów: • zarządzenia w sprawie sporządzenia i zatwierdzenia projektu planu finansowego, • zarządzenia w sprawie sporządzenia planu finansowego poprzez dostosowanie projektu planu finansowego i jego zatwierdzenia, • zawiadomienia samorządowych jednostek budżetowych o zmianie planu dochodów i wydatków wprowadzanych w toku wykonywania budżetu, • zarządzenia kierownika zakładu w sprawie dostosowania projektu rocznego planu finansowego i jego zatwierdzenia, • uchwały w sprawie zwolnienia samorządowego zakładu budżetowego z obowiązku wpłaty nadwyżki środków obrotowych do budżetu JST. W Poradniku zwrócono uwagę na kwestię rozliczeń VAT, które od 1 stycznia 2017 r. nabierają innych wymiarów, a i skutki są różne dla państwowych i samorządowych jednostek budżetowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej